Predávajúci:
Ing.
Ivan Meluš
Lúčky
1252/9
97201
Bojnice
IČO 44453469
DIČ 1073082835
IČ DPH SK1073082835
Tel:
00421 918 870 067
E-mail:
eshop@lafiland.sk
Spoločnosť
zapísaná v živnostenskom registri pod číslom 340-27184
okresný
úrad Prievidza.
Prevádzka:
LAFILAND
Gustáva Švéniho 3
Nové obchodné centrum PROC
971 01 Prievidza
Podľa
zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa je reklamáciou
uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby a vybavením
reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného
výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku,
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na
prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
1/
Záruka
Záruka
sa podľa týchto podmienok poskytuje za podmienok tu uvedených
alebo nad rámec práv spotrebiteľa podľa všeobecne záväzných
právnych predpisov. Nič v týchto podmienkach nemôže byť
chápané, vykladané alebo aplikované ako obmedzenie alebo popretie
práv spotrebiteľa podľa všeobecne záväzných právnych
predpisov, alebo ako obmedzenie, prípadne vylúčenie zodpovednosti
predávajúceho za vady tovaru voči spotrebiteľovi.
Záruka
sa poskytuje za vady, ktoré sa na výrobku/tovare vyskytnú v
záručnej dobe. Záručná doba je 24 (dvadsaťštyri) mesiacov,
pokiaľ nie je v týchto podmienkach uvedená iná záručná doba a
začína plynúť dňom prevzatia výrobku / tovaru kupujúcim –
spotrebiteľom. Záručné podmienky sa riadia ustanoveniami zákona
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
U
spotrebného tovaru je spotrebiteľ oprávnený uplatniť právo z
vady do 24 (dvadsaťštyri) mesiacov, ak však nie je na tovare
uvedený dátum spotreby, v takomto prípade sa lehota skracuje iba
do dátumu spotreby vyznačeného na obale tovaru.
Záruka sa
nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené
používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať
za vadu a nedá sa ani reklamovať.
Záruka sa vzťahuje aj na
rýchlo opotrebovateľné diely (súčiastky) tovaru a spotrebný
materiál, ktoré sa spotrebúvajú pri bežnom používaní tovaru,
ak je preukázané, že nespĺňali technické požiadavky obvyklé
pre takéto diely a materiál. Za vadu sa však nepovažuje zničenie
(znehodnotenie) súčiastky (tovaru) v dôsledku uplynutia technickej
životnosti.
Doba
od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď
kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do
záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať
kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní
opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť
záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak
dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
2/
Reklamácia
Kupujúci
uplatňuje reklamáciu u predávajúceho. Nároky z vád je potrebné
uplatniť v záručnej dobe, inak zaniknú.
Pri uplatnení vád
je kupujúci – spotrebiteľ povinný vadný, ale kompletný tovar
predložiť predávajúcemu (osobne alebo poštou), spolu s kópiou
dokladu o nákupe výrobku (faktúra, alebo pokladničný doklad) a
potvrdeným záručným listom, pokiaľ bol predávajúcim vystavený.
Nesplnením povinností týkajúcich sa vystavenia záručného listu
nie je platnosť záruky dotknutá.
V prípade vrátenia tovaru, si kupujúci môže vybrať iný tovar v rovnakej hodnote, alebo mu bude vrátená plná výška ceny zakúpeného tovaru.
3/
Práva spotrebiteľa
Ak
sa na tovare vyskytne v záručnej dobe vada, spotrebiteľ má
nasledovné práva:
A/ ak je vada odstrániteľná,
a)právo,
aby bola vada bezplatne, včas (bez zbytočného odkladu) a riadne
odstránená,
b)právo na výmenu výrobku/tovaru, alebo ak sa
vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady, vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady,
B/ ak je vada odstrániteľná,
avšak kupujúci/ spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa
vady po oprave alebo pre väčší počet vád výrobok/tovar riadne
užívať, právo na výmenu výrobku/ tovaru alebo právo odstúpiť
od zmluvy s predávajúcim,
C/ ak je vada neodstrániteľná a
bráni tomu, aby sa výrobok/tovar mohol užívať ako výrobok/tovar
bez vady, spotrebiteľ má právo na výmenu výrobku/tovaru, alebo
právo odstúpiť od zmluvy s predávajúcim.
4/ Výluky zo záruky
Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené :
- použitím
v rozpore s návodom na použitie, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi;
- neodborným
alebo nesprávnym nastavením, opravou, inštaláciou, úpravou
(modifikáciou),
- nehodou
alebo poškodením spôsobeným kupujúcim/ spotrebiteľom alebo
inými osobami,
Záruka zaniká :
- v
dôsledku výmeny niektorého dielu, súčiastky alebo súčasti
tovaru, ktorý nie je dodaný alebo schválený predávajúcim,
- v
dôsledku akýchkoľvek zásahov vo vzťahu k tovaru treťou osobou,
- ak
boli porušené prvky ochrany slúžiace na zistenie neodbornej
alebo neoprávnenej manipulácie alebo demontáže dielov (plomby a
pod. ),
- ak
boli poškodené alebo pozmenené prvky slúžiace na identifikáciu
výrobku alebo údaje uvedené v záručnom liste.
Spotrebiteľ nemá právo na vydanie dielov, súčiastok alebo súčastí tovaru, ktoré boli v rámci vykonania záručnej opravy vymenené.
Uplatnenie reklamácie a reklamačný postup:
A.)
Prevzatie tovaru: Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar
bezprostredne pri kúpe.
V prípade dopravy tovaru dopravcom je
Kupujúcemu odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní
prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov,
poškodenie balíkov – krabice) podľa priloženého prepravného
listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá
nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr.
neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku
kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať
v odovzdávacom protokole prepravcu.
Neúplnú
alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na
adresu: eshop@lafiland.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a
tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou
predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo
vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec
reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že
sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Reklamácie mechanického
poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri kúpe, je nutné
uplatniť okamžite po zistení. Pred prvým použitím je kupujúci
povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane slovenského
návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne
riadiť.
Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru (osobnom aj
neosobnom) skontrolovať kompletnosť balenia.
Kupujúci je
povinný pri prevzatí dodaný tovar prehliadnuť a bez zbytočného
odkladu informovať predávajúceho o zistených závadách.
Oznámenie o zistených závadách musí kupujúci urobiť u
predávajúceho písomne. V písomnom oznámení musí kupujúci
uviesť zistené závady, t.j. musí uviesť o aké závady sa jedná
a ako sa prejavujú.
B.) Uplatnenie reklamácie: Kupujúci uplatňuje reklamáciu u predávajúceho. Kupujúci je povinný vadný alebo kompletný tovar predložiť predávajúcemu (osobne alebo poštou), spolu s kópiou dokladu o nákupe výrobku a potvrdeným záručným listom, pokiaľ bol predávajúcim vystavený. Spolu s uplatnením reklamácie kupujúci priloží s reklamovaným tovarom popis vady, pre ktorú výrobok reklamuje.
C.)
Postup pri vybavení reklamácie: Podľa § 18 zákona č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa predávajúci rozhodne o reklamácii
ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V
odôvodnených prípadoch najmä ak si situácia vyžaduje
zložitejšie zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok. Predávajúci je oprávnený dodať
výmenou za chybný tovar iný tovar, plne funkčne kompatibilný,
ale minimálne rovnakých alebo lepších technických
parametrov.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie
vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci
je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď,
musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie
sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Predávajúci je povinný
o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. O výsledku reklamácie bude
kupujúci prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky
informovaný po ukončení reklamačného konania a zároveň mu bude
doručený spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu reklamačný
protokol.
Doba na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom prevzatia tovaru predávajúcim, resp. dňom prevzatia servisným strediskom. Oprava v záručnej dobe je bezplatná.
Miesto na uplatnenie reklamácie:
LAFILAND
Gustáva Švéniho 3
Nové obchodné centrum PROC
971 01 Prievidza
Tieto záručné a reklamačné podmienky sú platné a účinné od 01.06.2018.
Vrátenie tovaru
Tovar si môžete vymeniť, alebo vrátiť. Zo zákona máte na to 14 dní od doručenia.
Tovar
na vrátenie nesmie byť poškodený, nosený, nesmie zapáchať a
musí mať na sebe všetky štítky, tak ako ste tovar aj dostali.
Ak
by tovar nespĺňal niektorú z podmienok, tak ho nie je možné ani
vymeniť ani vrátiť.
Do balíka pribalíte kópiu faktúry a krátky popis či ide o výmenu /za aký tovar bude vymenený/ alebo vrátenie tovaru /číslo účtu na ktorý vám vrátime peniaze/.
Adresa pre zasielanie tovaru:
LAFILAND
Gustáva Švéniho 3
Nové obchodné centrum PROC
971 01 Prievidza